ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  


1ου Εργαστηριακού Κέντρου   Β΄ Αθήνας  (Αγ. Παρασκευής)
Σχολ. έτος 2023-24

  1. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ


Όργανα διοίκησης του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου  Β΄ Αθήνας είναι :

α) ο/η Διευθυντής/ντρια
β) οι Υπεύθυνοι/ες Τομέων και
γ) οι Υπεύθυνοι/ες Εργαστηρίων.

 

 

Στο Ε.Κ. λειτουργεί ο σύλλογος διδασκόντων που συγκροτείται από τους/τις διδάσκοντες/ουσες με αποκλειστική ή μερική διάθεση στα εργαστήρια του Ε.Κ. με οποιαδήποτε σχέση εργασίας.

 

  1. ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Το Ε.Κ. Β΄ Αθήνας λειτουργεί πέντε ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα – Παρασκευή), με πρωινό ωράριο.

 

  1. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

Οι επισκέψεις των μαθητών και η εκπαίδευσή τους σε φυσικούς χώρους εργασίας θεωρούνται απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα γίνονται σε τακτά διαστήματα και προγραμματισμένα. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών είναι υποχρεωτική. Επί πλέον, οι μαθητές/τριες μπορούν να εκτελούν ή να συμμετέχουν με τους/τις καθηγητές/τριές  τους στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

 

 

 

4. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ-ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

 

Η Διευθύντρια
  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Απευθύνει στους/τις διδάσκοντες/ουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

 

 

Οι εκπαιδευτικοί

 

  • Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση −διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
  • Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  • Αντιμετωπίζουν τους/τις μαθητές/τριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους.
  • Συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους/τις μαθητές/τριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους/τις εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  • Αντιμετωπίζουν τους/τις μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών/τριών.
  • Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς/ές, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Διδάσκουν στους/τις μαθητές/τριες τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους/τις μαθητές/τριες σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης
  • Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/τριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών/τριών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους/τις μαθητές/τριες.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/τριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/τριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους /τις μαθητές/τριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους/τις ίδιους/ες και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τους αρμόδιους Συμβούλους Παιδαγωγικής Ευθύνης και Ειδικότητας για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.
  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών και τους/τις ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ’ αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο/η εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.

 

Οι μαθητές/μαθήτριες 

 

οφείλουν:

 

  • Να αντιμετωπίζουν με σεβασμό τόσο το προσωπικό του ΕΚ, όσο και τους/τις συμμαθητές/τριές τους.
  • Να προσέρχονται εγκαίρως και να συμμετέχουν στην πρωινή σχολική συγκέντρωση. Κατά την έναρξη κάθε διδακτικής ώρας να βρίσκονται στην αίθουσά τους. Σε περίπτωση αργοπορίας, προσέρχονται στο γραφείο του Δ/ντή για έγγραφη άδεια, ώστε να γίνουν δεκτοί από τον/την καθηγητή/τριά τους.
  • Να παραμένουν στη σχολική μονάδα καθ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Η έξοδος από αυτή απαγορεύεται. Αποχώρηση επιτρέπεται μόνον μετά από συνεννόηση με τους γονείς και άδεια των οργάνων διοίκησης του ΕΚ.
  • Να μην καπνίζουν σε κανένα χώρο του σχολικού συγκροτήματος. Είναι σημαντικό να κατανοήσουν ότι πρωταρχικά αφορά τη δική τους υγεία.
  • Να μη φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα Να μη μεταφέρουν αναψυκτικά, καφέδες και τρόφιμα στους χώρους των εργαστηρίων.
  • Να παρακολουθήσουν με προσοχή την ενημέρωση που θα τους γίνει από τους καθηγητές τους για τη χρήση του εξοπλισμού των εργαστηρίων και την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.
  • Όταν βρίσκονται στο χώρο των εργαστηρίων για θεωρητικά μαθήματα, να δείχνουν διάθεση συνεργασίας με το προσωπικό του ΕΚ για εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης των εργαστηρίων.
  • Να κάνουν χρήση των μέσων ατομικής προστασίας κατά την παραμονή τους στο σχολικό εργαστήριο υποχρεωτικά, όταν οι συνθήκες το απαιτούν π.χ. γάντια, προστατευτικά γυαλιά, φόρμα κ.λ.π.
  • Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων να αποφεύγουν οποιαδήποτε ενέργεια θα ενοχλούσε τους/τις συμμαθητές/τριές τους και θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλειά τους.
  • Να χειρίζονται τις συσκευές, τα εργαλεία, τα όργανα κ.λπ. με προσοχή.
  • Σε περίπτωση απώλειας, ή καταστροφής εργαλείου ή εξαρτήματος από αντικανονική χρήση, να αντικαθίσταται από την ομάδα εργασίας ή τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος.
  • Κατά την οριστική τους έξοδο από το εργαστήριο, να τακτοποιούν τις θέσεις εργασίας, να κλείνουν τους υπολογιστές και να μην αφήνουν σκουπίδια.
  1. ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ

 

Σε περίπτωση παραπτώματος μαθητή/τριας κατά τη διάρκεια του εργαστηριακού μαθήματος, οι διδάσκοντες/ουσες μπορούν να τον/την απομακρύνουν από το εργαστήριο. Σε περίπτωση σημαντικού παραπτώματος μαθητή/τριας ή μαθητών, η Διευθύντριατου Ε.Κ. μπορεί να τον/την ή τους απομακρύνει από τις εργαστηριακές ώρες, της ημέρας του παραπτώματος. Κατόπιν ενημερώνει τον Διευθυντή του σχολείου στο οποίο ανήκει ο/η μαθητής/τρια ή οι μαθητές/τριες για τη λήψη πρόσθετων μέτρων, μετά από πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων στο Ε.Κ. Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν στη σχολική μονάδα και απασχολούνται με μέριμνα της Διευθύντριας.

 

 

 

 

H Διευθύντρια του Ε.Κ.

 

Βαρβάρα Α. Πετρίδου