Ειδικότητα: Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών

Ο υπάλληλος οικονομικών υπηρεσιών διεκπεραιώνει εργασίες, σχετικές με την οικονομική λειτουργία της επιχείρησης (ή φορέα ή οργανισμού) στην οποία εργάζεται. Στο αντικείμενο εργασίας του περιλαμβάνεται κατά βάση η επικουρική συμμετοχή του σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της επιχείρησης, που σχετίζονται με την οικονομική λειτουργία, με ιδιαίτερο όμως βάρος στον τομέα της χρηματοοικονομικής οργάνωσης και διοίκησης. Διεκπεραιώνει εργασίες, σχετικές με την οικονομική λειτουργία της επιχείρησης (ή φορέα ή οργανισμού) στην οποία εργάζεται.
Επεξεργάζεται και παρακολουθεί τα οικονομικά γεγονότα της επιχείρησης.
Διενεργεί και εργασίες οικονομικής φύσεως εντός της επιχείρησης (εργασίες μισθοδοσίας, προμηθειών, κ.λπ.) καθώς και συναλλαγών με τρίτους (τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, πελάτες, προμηθευτές κ.λπ.). Εκτός των ανωτέρω βασικών λειτουργιών, το περιεχόμενο της εργασίας του ποικίλλει και εξειδικεύεται σε πληθώρα άλλων δραστηριοτήτων, αναλόγως του οικονομικού τομέα και κλάδου που δραστηριοποιείται η επιχείρηση αλλά και του μεγέθους της επιχείρησης. Η εκτέλεση αυτών των εργασιών πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη και εποπτεία ιεραρχικά ανώτερων, στους οποίους αναφέρεται και από τους οποίους ελέγχεται.

Συνοπτικά οι κύριες και οι επιμέρους λειτουργίες και εργασίες του επαγγελματικού περιγράμματος είναι οι εξής:

Μερικές από τις βασικές επαγγελματικές γνώσεις που απαιτούνται για το επάγγελμα είναι:

Ο απόφοιτος της ειδικότητας Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών μπορεί να εργαστεί στα παρακάτω ενδεικτικά επαγγέλματα:

Ως υπάλληλος οικονομικών υπηρεσιών, με αρμοδιότητες να:
– Να τηρεί λογιστικά βιβλία ηλεκτρονικά σύμφωνα με ΚΦΑΣ
– Εκδίδει, συγκεντρώνει, ελέγχει και κωδικοποιεί τα παραστατικά του λογιστηρίου της Οικονομικής μονάδας
– Παρακολουθεί την κίνηση λογαριασμών των πελατών
– Φροντίζει Να εισπράττει λογαριασμούς και να εξοφλεί οφειλές
– Διεκπεραιώνει τραπεζικές εργασίες
– Παρακολουθεί αποθέματα διαφόρων αγαθών (εμπορευμάτων, Α’ υλών κ.λπ)
– Συμμετέχει στη διενέργεια απογραφής και στην κατάρτιση προϋπολογισμού της οικονομικής μονάδας
Ως υπάλληλος διοικητικών υπηρεσιών με αρμοδιότητες να:
–  Συντάσσει,πληκτρολογεί και διεκπεραιώνει αλληλογραφία, εκθέσεις, αναφορές και κάθε είδους έντυπα
–  Ταξινομεί και αρχειοθετεί εισερχόμενα και εξερχόμενα έγγραφα
–  Οργανώνει και διεκπεραιώνει συσκέψεις, ταξίδια, συναντήσεις και συνεντεύξεις ανώτερων στελεχών
–  Συγκεντρώνει οικονομικές πληροφορίες απ’ όλα τα τμήματα
–  Διεκπεραιώνει δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων

Υπάρχουσα κατάσταση απασχόλησης

Η ζήτηση του επαγγέλματος στην αγορά εργασίας είναι σταθερά δυναμική και οι ανάγκες εξειδίκευσης των παρεχόμενων οικονομικών και λογιστικών υπηρεσιών δεν επηρεάζουν το επάγγελμα αρνητικά, καθώς οι διαθέτοντες περισσότερα ακαδημαϊκά προσόντα (πτυχιούχοι ΤΕΙ, ΑΕΙ, Κάτοχοι Μεταπτυχιακών τίτλων) μετακινούνται προς τις εξειδικευμένες αυτές κατευθύνσεις, «αφήνοντας χώρο» στους υπαλλήλους οικονομικών υπηρεσιών που δε διαθέτουν τα αντίστοιχα ακαδημαϊκά προσόντα.
Η ζήτηση του επαγγέλματος στην αγορά εργασίας σήμερα εμφανίζεται με την μορφή διαφόρων τίτλων – θέσεων εργασίας (πχ υπάλληλος γραφείου, υπάλληλος αγορών, εξωτερικός υπάλληλος, υπάλληλος μισθοδοσίας, υπάλληλος λογιστικών εργασιών, κλπ).

Σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 1426, τ.Β’, 26-4-2017 και το Φ.Ε.Κ. 2122, τ.Β’, 8-6-2018 τα μαθήματα Ειδικότητας που παρακολουθούν οι μαθητές και μαθήτριες της ειδικότητας “Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών”,  στη Γ’ τάξη του Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. έχουν ως εξής: